New Forester VS Mersedes GLK

Deep Forester

В Лесу
29 Окт 2008
224
11
18
Re: Ответ: New Forester VS Mersedes GLK

А что не пересаживается?
glkvsforestergy1.jpg

На самом деле слева машина одна, а справа должно быть две одинаковых :) Чего по стопам Ступика-то идти и сравнивать из сильно разных ценовых диапазонов?
 

Deep Forester

В Лесу
29 Окт 2008
224
11
18
давайте абстрагируемся от цен, представим себе две эти машины рядом. Похожи они или нет.Визуально, технически. Может ли GLK быть заменой Форестеру???
За городом по колдобинам вряд ли может. Ремонт подвески дороже. Да и попе нехорошо. Но я скорей про новый форь в сравнении.
 

Аука

Главный Лесник
Re: Ответ: New Forester VS Mersedes GLK

На самом деле слева машина одна, а справа должно быть две одинаковых :) Чего по стопам Ступика-то идти и сравнивать из сильно разных ценовых диапазонов?
Ну две - это перебор.
Максимум 30%, а то и меньше.:idea::)
 
Последнее редактирование:

ave123

Старший Лесник
29 Июл 2008
2,387
349
83
глупо сравнивать машины, отличающиеся в цене раза в полтора-два. Тем более брать для сравнения мерина, на котором проехаться по региональной дороге с "ветерком" имея в виду будущий негарантийный ремонт подвески, будет чрезвычайно накладно.
 

Аука

Главный Лесник
глупо сравнивать машины, отличающиеся в цене раза в полтора-два. Тем более брать для сравнения мерина, на котором проехаться по региональной дороге с "ветерком" имея в виду будущий негарантийный ремонт подвески, будет чрезвычайно накладно.

Пробовали? или так "Мойша" напел.:D
 

Deep Forester

В Лесу
29 Окт 2008
224
11
18
Re: Ответ: New Forester VS Mersedes GLK

Ну две - это перебор.
Максимум 30%, о то и меньше.:idea::)
30% ?? На 30% поди форь 09 дороже в сравнении с указанным на фото (поскольку последнего приобрести теперь можно только б/у). А мерин еще раза почти в полтора дороже форя 09. Так что соглашусь разве что на "почти две" :)
 

Al Exus

В Лесу
30 Июл 2009
293
3
0
44
this.Universe.Earth.Irkutsk
Вчера возле магазинчика припарковался рядом со мной серебристый glk (какой именно, в подробности не вдавался, т.к. я уже отъезжал).
Хорош чертяка, как по фотам, так и в живую. Не до конца уверен по реализации полного привода там и его поведения, но если там все хорошо с этим, то имея возможность потратить 2млн. на машину, брал бы не думая.
Уж очень сильно дизайнеры попали с его дизайном, что называется "в точку", на мой вкус-цвет...
 

Sergei_O

Заблокирован
14 Янв 2008
5,598
204
0
57
Москва
Не, два в дневнике.:D
Сдается мне, что основная часть населения данной конференции уже пережила тот возраст, когда оценки в дневник ставились, так что два, все-таки, в уме.
В дневнике они (двойки) "тогда" были, т.е. несколько ранее :)
 

Xurma

Лесник
4 Май 2007
961
94
0
оттуда
Как вариант задумался бы над как минимум ГЛК 55 ОМГ с оффроад пакетом и на механике 6-сти ступе.

Но зная склонность Мерседесов везде пихать свой архаичный(хоть и доработанный до Гималайских высот) 5-ти ступ гидроавтомат, то....ладно, можно и на автомате :)
 

Аука

Главный Лесник
Как вариант задумался бы над как минимум ГЛК 55 ОМГ с оффроад пакетом и на механике 6-сти ступе.

Но зная склонность Мерседесов везде пихать свой архаичный(хоть и доработанный до Гималайских высот) 5-ти ступ гидроавтомат, то....ладно, можно и на автомате :)
Гы. ГЛК на ручке? Я был послан.:D
Они ставят архаичный 7-ми ступ.:stol:
 

777

Главный Лесник
10 Фев 2007
4,373
33
0
Москва
Как вариант задумался бы над как минимум ГЛК 55 ОМГ с оффроад пакетом и на механике 6-сти ступе.

Но зная склонность Мерседесов везде пихать свой архаичный(хоть и доработанный до Гималайских высот) 5-ти ступ гидроавтомат, то....ладно, можно и на автомате :)
ну если кому-то покажется этого мало, нужно брать (немного только напрягает ценНЕГ от 397.000 Евро):
02-brabus-glk-v12-dubai.jpg

03-brabus-glk-v12-dubai.jpg

04-brabus-glk-v12-dubai.jpg

07-brabus-glk-v12-dubai.jpg

10-brabus-glk-v12-dubai.jpg

BRABUS GLK V12 = 322.3 km/h from 750 hp / 552 kW

The World's Fastest Street-Legal SUV

With a top speed of 322.3 km/h (200.3 mph) the BRABUS GLK V12 has set a new speed record for street-legal SUVs on the Italian high-speed test track on October 19th, 2009. The exclusive special model, powered by a twelve-cylinder twin turbo engine with 750 hp (740 bhp) / 552 kW, celebrates its world debut at the DUBAI INTERNATIONAL MOTOR SHOW. BRABUS (Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, phone + 49 / (0) 2041 / 777-0, fax + 49 / (0) 2041 / 777 111, Internet www.brabus.com) builds this high-performance automobile based on the Mercedes GLK-Class. The BRABUS GLK V12 starts at 397,000 Euros MSRP.

The new BRABUS SV12 R Biturbo 750 engine was implanted in the small engine bay of the GLK with meticulous precision. The engineers and technicians drew upon their experience and know-how gathered from the development and production of the special model BRABUS BULLIT, based on the latest Mercedes C-Class.

The displacement engine, lubricated exclusively with ARAL Synthetic motor oil, delivers 750 hp (740 bhp) / 552 kW at 5,500 rpm and produces a peak torque of 1,350 Nm (995 lb-ft) at 2,100 rpm, limited in the car electronically to 1,100 Nm (811 lb-ft).

To achieve this kind of performance, the engine - based on the latest Mercedes 600 twelve-cylinder engine - was completely re-engineered in the BRABUS engine department. Displacement is increased from 5.5 to 6.3 liters with the help of a special crankshaft, larger cylinder bore, special pistons and piston rods. In addition the three-valve heads are precision-machined and fitted with special camshafts.

For maximum power yield the BRABUS engineers have developed a special twin turbo system with two larger turbochargers and more efficient intercoolers. Free-flow metal catalysts and a fully stainless-steel high-performance exhaust system custom-tailored to the GLK body let the BRABUS SV12 R 750 Biturbo engine breathe more freely.

Custom-programmed engine electronics ensure an optimal symbiosis of power yield, running smoothness and especially eco-friendly exhaust emissions. Special mapping and OnBoard Diagnostics II result in clean emissions that meet the strict requirements of the Euro IV standard. The BRABUS GLK V12 is also equipped with the latest driving dynamics systems such as ABS, ASR and ESP.

The enormous power is transferred to the rear wheels via a reinforced five-speed automatic transmission and a BRABUS limited-slip differential with a locking rate of 40 percent.

Together these measures make the BRABUS GLK V12 the fastest street-legal SUV in the world. But it is not just the incredible top speed of 322.3 km/h (211 mph) that are the basis for its fascination. With an acceleration time from rest to 100 km/h (62 mph) of just 4.2 seconds and 12.8 seconds to 200 km/h (124 mph) the five-door sets new standards for its kind.

BRABUS manages this extraordinary SUV performance with custom modifications to aerodynamics, suspension and brakes.

The front apron of the BRABUS WIDESTAR version was developed in the wind tunnel. Its large air dams provide radiators and front brakes with ample cooling air. In combination with a carbon-fiber spoiler lip the front apron also minimizes aerodynamic lift on the front axle - a prerequisite for directional stability beyond 300 km/h (186 mph).

Favorable aerodynamic properties were also a top priority for the design of the BRABUS WIDESTAR fender flares on front and rear axle. They add five centimeters (two inches) to the width of the GLK. Custom-tailored rocker panels create a smooth transition between front and rear flares. The rocker panels feature LED lights in their undersides that are activated via the keyless remote or by pulling on a door handle. These lights illuminate the ground next to the SUV for safe entering and exiting the vehicle in the dark.

In the rear the BRABUS roof spoiler reduces aerodynamic lift and thus makes an important contribution to the excellent directional stability of the world's fastest SUV. The rear appearance of the BRABUS GLK V12 is further characterized by the BRABUS rear apron with its centrally located reflector. Custom-tailored cutouts on the right and left side provide the perfect backdrop for the four characteristically shaped tailpipes of the BRABUS stainless-steel sport exhaust system.

The larger wheel houses of the record car provide space for BRABUS Monoblock wheels up to king-size wheels with a diameter of 22 inches. The size 10Jx22 wheels come in five different designs: GLK V12 customers can choose from the new BRABUS Monoblock G five-spoke forged wheels, three-piece Monoblock VI alloy wheels and one-piece Monoblock E, Q and S wheels. High-performance tires from BRABUS technology partners Pirelli and YOKOHAMA can be mounted up to size 285/25 ZR 22.

The BRABUS coilover sport suspension was developed specifically for the twelve-cylinder SUV. It is height-adjustable on front and rear axle and features ten selectable settings each for bound and rebound.

To handle the extreme performance the brakes were upgraded as well and trimmed for maximum stopping power and endurance. The BRABUS high-performance brakes system features 12-piston aluminum fixed calipers and vented and grooved steel discs measuring 380 x 37 millimeters (15 x 1.5 inches) on the front axle. The rear axle stops on six-piston aluminum fixed calipers and vented and grooved 360 x 28 millimeter (14.2 x 1.1 inches) discs.

The interior of the GLK V12 was also refined to reflect the exclusive character of this unique SUV: The GLK V12 comes with a BRABUS fully leather interior that can be further refined with Alcantara elements if desired. The interior appointments are rounded out with an ergonomically shaped sport steering wheel, a speedometer with 330-km/h (205-mph) scale and stainless-steel scuff plates with illuminated BRABUS WIDESTAR logo.

Further exclusive interior highlights are wood trim sets or carbon-fiber trim panels for dashboard, doors and center console in any color imaginable. Custom-tailored consoles for the backs of the GLK front seats provide the perfect multimedia experience. They each feature an integrated seven-inch LCD screen and a DVD player.
 

Subarenok

Главный Лесник
18 Сен 2006
3,391
22
0
42
subarenok.ru
У этого брабуса на фото, переднее левое крыло с бампером не стыкуются в районе арки и виден выступ. И это в тачке за 400 кусков евро? Не куплю ее из-за этого...
 

Deep Forester

В Лесу
29 Окт 2008
224
11
18
Новый Форестер стоит 1,3 млн. + 200 тысяч в него надо влить до сравнимости комплектаций с ГЛК.
ГЛК 350 можно купить за 2 Млн.
1,5 + 30% = 2
ГЛК 280 стоит ещё дешевле.

Пы.Сы.
Где же два?:)
О чем ваще речь? Я изначально о конкретных машинах на фотках. В этом варианте не только 2, но 2 тире 3 даже потянет :)

А если новый форестер, дык мильон триста это турбо. А так и просто за мильон можно купить (когда последний раз на ценник смотрел). Кстати новый форестер в сравнении с этим глюком повнушительнее размером выйдет. Я парковался рядом - смотрел сверху :) Ну почти сверху. И с простором на задних сиденьях у новофоря нет проблем.

Так что все эти понты - исключительно спортивно-асфальтовые заморочки, на которых свет клином не сошелся. Мерседес ГЛК - традиционный уклон в сторону асфальта, форестер в сторону универсальности. В этом разница (отвечая на вопрос создателя темы).
 
Последнее редактирование:

Реклама

Greenworks - БРЕНД АККУМУЛЯТОРНОЙ
САДОВОЙ ТЕХНИКИ и РУЧНOГO ИНСТРУМЕНТА

banner-4-250