И еще несколько интересных моментов..
If Subaru put a CVT in this Impreza to improve gas mileage, it also put a smaller engine in and reduced curb weight for the same reason. The 148-hp, 2.0-liter flat-four replaces the 2.5-liter of last year's model. Curb weight varies from trim level to trim level, but it can drop by 160 pounds. Our car weighed 2,911 pounds. The drop in curb weight should equate to--let's say--about 23 hp. So the lighter car's 148 hp is theoretically 171 hp when compared with the old car. Maybe that's juggling theoretical statistics around too much.
Интересно, что за счет веса машина будет 171 лс в сравнении с предыдущей импрезой.
Nonetheless, when I strapped the Racelogic timer onto the new Impreza, I got a 0-to-60-mph time of 9.1 seconds after a little brake-torquing, as much as a second quicker than published figures for the old model with its four-speed automatic. Sure, that's not performance-sedan territory, and the WRX and the STI will always rule this model line, but the 2.0i Limited can be fun.
Таким образом до 96 км в час разгон идет за 9.1 секунда, что очень неплохо имхо. Конечно это нельзя сопоставить с WRX и STI, как правильно замечено, но 2-х литровые ипрезы будут шустрыми за это можно и переплатить имхо.
Для сравнения разгон Форестера 2.5 до 100 км в час на бумаге: 10.2